? ??????????????For All Times? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??10 Grabs Today. 1923 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Single and Loving It? ????? ?????? ???Rating: 4.2 (17 Ratings)??10 Grabs Today. 3168 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Purple Flower? ????? ???? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, October 25, 2009

Assalammualaikum..
Buat kesekian kalinya, diri yang hina ini ingin berkongsi sedikit dari ilmu Allah yang tidak terhitung luasnya..Entri kali ini mengenai sahabat
'Motivasi: Kamu sahabat aku, tapi aku bukan sahabat kamu'

Di dalam kehidupan ini, kita suka diberi. Disuap adalah kebiasaan manusia.Tidak ramai manusia menggerakkan diri mereka untuk menyuap dan memberi.
Sebab itu, lebih ramai manusia tidak mahu berusaha, tetapi hanya menunggu rezeki datang bergolek kepada diri mereka.
Begitu juga dalam persahabatan. Kita biasanya suka menerima. Atau, kita suka apa yang kita beri itu, dibalas semula. Jika tiada timbal balik, maka kita tidakakan bersemangat meneruskannya. Ramai orang menghadapi situasi ini.
Akhirnya mereka akan tertanya-tanya”“Saya dah buat baik pada kawan saya, tetapi dia buat macam tak tahu je kehadiran saya”“Saya ada sahabat, tetapi dia tak sayang saya”“Saya dah hargai dia, tapi dia tak pernah pun hargai saya”
Sebenarnya, hidup ni tak seindah teori. Tidak juga macam drama-drama atau kisah indah di dalam novel. Walaupun sebenarnya, teori itu tidak mustahil direalitikan, dan kisah indah di dalam novel dan drama tak mustahil di bumikan.Namun kita berhadapan dengan manusia. Manusia ada pelbagai ragam. Apa-apa sahaja boleh terjadi. Justeru, dari mengharap sesuatu yang tidak pasti, lebihbaik mempersiapkan diri untuk berhadapan dengan pahitnya realiti.
Jadilah sahabat kepada orang lain, dan jangan sesekali kita tuntut orang lain menjadi sahabat kita.
-langit Ilahi-

2 comments:

hazirah said...

assalamualaikum..
sy begitu tertarik dgn blog saudari..
hari ini, kt lihat ramai yg mempunyai sahabat..
tp jarang sekali kt lihat insan yg benar2 mengetahui makna persahabtan yg sejati..

Annair said...

syukran...
sbnaryne memang susah nak cari sahabt yang sejati..
tapi jika kite sendiri cuba menjadi sahabat yg baik kepada orang lain..insyallah..sahabt yg baik juga akan kite ketemui..

Related Posts with Thumbnails