? ??????????????For All Times? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??10 Grabs Today. 1923 Total Grabs. ?
?????Get the Code?? ?? ?????Single and Loving It? ????? ?????? ???Rating: 4.2 (17 Ratings)??10 Grabs Today. 3168 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Purple Flower? ????? ???? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, March 9, 2010

Assalammualaikum

Sekadar Renungan- Syurga Dunia

Dengan bismillah lafaz dimula..

Alhamdulillah,hamba bersyukur walaupun diri ini terasa banyak kelemahan , namun hamba masih lagi diberi kesempatan menulis . Hiruk-pikuk dunia menjadikan hamba seorang insan yang banyak belajar mengenal dan menilai sesuatu. Titisan hujan di bandar Kuantan saat ini menjadi saksi akan keagungan Tuhan. Allah Maha Penyayang kepada makhluknya, di kala panas terik diberikannya hujan.ALLAHUAkhBAR!

SD-Apa itu Syurga Dunia

Semalam hamba terbaca majalah Solusi Isu 11,"Syurga duniaku adalah keluargaku,anak-anak pengubat rinduku juga isteri penyejuk mataku"-petikan catatan Allahyarham Ustaz Asri kumpulan nasyid Rabbani. Hamba termenung sekejap.

Dapatkah aku memilikinya

Dapatkah aku memiliki syurga dunia seperti itu?
Hamba juga manusia biasa yang ingin sebuah keluarga yang bahagia dan diwarnai dengan kasih sayang antara suami,isteri dan anak2.
Tapi dari mana perlu langkah ini dimulakan?
Saat cita-cita yang semakin hampir ke puncaknya , saat itu jugalah hati ini mula berbicara..
Membisikkan syair2 cinta ...

Memilih bukan mudah,Isthikarah ubatnya..

Untuk memilih bukan perkara yang mudah.Tak kiralah samada memilih calon suami atau kerjaya atau apa2 pun..Jika pilihan menurut hawa nafsu pasti buruk padahnya..Siapalah hamba untuk memilih sedangkan Allah Maha Mengetahui sesuatu yang terbaik buat hambanya.."Mungkin apa yang kamu suka itu bukan yang terbaik untuk kamu dan buka semua yang kamu tidak suka itu tidak baik untuk kamu.."Hanya satu ubatnya, Istikhoroh memohon petunjuk yang tepat dari yang Esa..Pohonlah semoga tak tersalah pilihan.Pohonlah agar diberi kekuatan untuk memilih siapa yang terbaik untuk kita dan mampu membimbing kita di syurga dunia lantas ke syurga akhirat.....Moga hamba diberi petunjuk dariNya..Isthikarah membunuh keraguan..Isthikarah jualah permulaan segala-galanya..

Syurga Dunia Impianku

Syurga Dunia yang aku impikan,
Baiti Jannati yang aku idamkan,
Anak-anak solehah yang aku cita-citakan,
Mahabbah wal Mawaddah penyeri kehidupan,
Jannati Firdausi yang aku nantikan
Di akhir kehidupan..
Abah dan Ibu kaulah harapan,
Pendorong jiwa penguat kekuatan,
Kata-katamu tiada bantahan
Apatah lagi sebuah rungutan.
Ya Allah kaulah sebaik-baik sandaran,
Penentu jodoh pertemuan,
Segalanya akan kuserahkan,
Hanya kaulah sebaik pengaturan.



0 comments:

Related Posts with Thumbnails